Sunday 24 February 2013

My Past, Present and Future

Hari ini dalam suasana hujan... Buat Alin teringat zaman mula-mula Alin keluar Universiti dan bermula lambaran baru dalam hidup Alin.Nak cari KERJA..Nak balas jasa mak dan bapak.

ImageAlin ini bukan asal orang senang, ayah Alin Pegawai Kastam dan mak Alin ada small kedai kat Komtar, JB. Memang dari kecil Alin selalu tolong jaga kedai. Tidak kira cuti semesta or masa Alin praktikal dan dah start kerja, hampir setiap hari Alin tolong mak Alin kat kedai and also weekand. Memang penat tapi happy coz dapat spent time dengan mak dan bapak. Dan dapat bantu apa yang patut. 


Lepas degree, salah satu cita-cita Alin nak ada MASTER but cita-cita tu terpaksa dibatalkan coz Mak Alin, tak berapa setuju. Masa itu family Alin ada masalah keluarga sikit. Alin tahu masa tu, Mak Alin perlukan Alin. Memang dah time Alin balas jasa mak bapak Alin dan support diaorang. 

Then Alin pun berazam nak kerja betul-betul dan target nak dapat next high position dalam 5 tahun kerja. Alhamdulilah memang tak sangka Alin dinaikkan pangkat Assitant Manager tahun 2006 dan dalam sejarah company Alin, Assistant Manager paling muda. 

Tak dinafikan gaji dan jawatan Alin dah stabil, tapi nak kasi mak dan bapak lebih sikit kadang-kadang tersangkut. Then terpikir, napalah dulu kalau alin tak ada duit sure  bapak Alin bank in, sedangkan gaji bapak Alin tak banyak mana dan boleh besarkan 5 orang anak. Alin pun start buat bisnes, Alin jual tudung, kuih raya dan juga kain cotton dari bandung. 

Then Terpikir pulak, anak Alin semakin membesar. Alin terlalu komited kat kerja Alin.Almost everyday Alin balik pukul 8 malam. That because my responsibility!! But dalam hati Alin need FREEDOM.. tak kira nak FREEDOM dari hutang dan juga masa. Masa!! Yap..impian Alin nak jaga dan membesarkan anak sambil berbisnes. 




Alhamdulilah Alin dipertemukan dengan bisnes ini, Alin dapat tambah income alin dan In Sha Allah boleh merealisasikan IMPIAN Alin.
Hopefully, masa my age before 36 i dah achieve 
time freedom & money freedom.
Masa tu my kids dah sekolah.
Nak hantar & jemput dorang kat sekolah hari-hari.
Seronok nyer..




No one can go back and change a bad beginning,
But anyone can start now and create a successful ending.

Luv : ALIN 

5 comments:

  1. Replies
    1. aah yana....tapi gbr nawfal and insyirah paling comel

      Delete
  2. YANA n MCD- korang touching part mana??? huhu...mcd- penat aku pose "very good"... ko tak puji pun!! hahahaha

    ReplyDelete
  3. BEST OF LUCK ALIN! YOU ALMOST ACHIEVE WAT U NEED MOST. TUHAN LEBIH TAHU...

    ReplyDelete
  4. aynora nur- tima acih bebanyak...

    ReplyDelete