Friday 28 December 2012

my FAVORITE lotion


Lotion??? Alin sure...Ramai yang suka pakai Lotion...

Teringat pulak perbualan Alin dengan BFF Alin....

BFF : Ko rasa ko cantik tak?? 
Alin: Tak Langsung but aku bersyukur
BFF: IIIIYYYAAA KKKEEE 
Alin: ya lah... Dari kecil2 memang semua orang puji kakak       Alin..Semua cakap dia cantik..n almost semua family member Alin panggil Alin Hitam..Coz dalam adik beradik Alin, Alin paling hitam...
BFF: ooohhh iya ke..ko mana hitam... 
Alin: masa kecil2 hitam maa... n Alin tak suka tengok CERMIN!!! coz memang rasa diri tak cantik..so buat apa nak belik muka...
BFF: So, ko ni perasan Cantik lah...
Alin: EEERRRR 
BFF: ko tak rasa ko cantik but ko nak cantik.. SO PERASAN CANTIK LAH TU!!! macam org tak pandai tapi dia nak jadi pandai... dia jadi-perasan pandai!!!
Alin: HHHMMMM logik gak...

So..Mari kita ramai-ramai PERASAN CANTIK... Alin dah cuba banyak gak lotion..but Pic kat bawah ni yang ada dalam simpanan ALIN... So far Alin suka "2" jenama ...TEKA!!!

VICTORIA SECRET..Dulu masa kat Malaysia belum ada outlet... Alin selalu kirim kawan2 yang pi oversea...

The face Shop.. Beli masa Alin pi KOREA tahun ni... Kata KOREA murah all about produk kecantikan... So... BORONG CIKIT...

Also bought kat KOREA- SKIN FOOD

Korea mari- Ada 3 perisa...Grape,strawberry and.... Lupa pulak...Pasal dah habis strawberry n....
Alin suka gak yang ni..bau sedap n my best murah!!!
Tak sampai RM10... 

L'OCCITANE...ni memang best!!!
Bila pakai rasa kulit tersangat lembut!!!



MY FAVORITE LOTION 




XOXO 
ALIN 

5 comments:

  1. Ko putih la asalnya..cuma aku rasa dlm adik beradik ko paling lasak..jd outdoor xtvt bnyk..gelaplah sikit kulit..dah besar..kan putih balik..aku pon kecik2 gelap..mak aku selalu ckp muka birat..mak ko ckp x ko birat?..tp x kesahpon sgt..gelap2 pun ramai peminat..haha

    ReplyDelete
  2. Mana pulak komen aku tadi..ilanglah..ko x gelaplah alin..cuma zaman sekolah dulu ko aktif..jadi ada sikit tanned itu kulit..skrng dah putih kan..:)Aku zaman sekolah..mak aku panggil birat..sbb gelap..skrg ni pun dia kalau aku blk jb mesti tegur lg kulit aku..Aku rasa kalaukita gembira dgn diri kita seadanya..kecsntikan sebenar akn keluar..hehe

    ReplyDelete
  3. Birat!!! dah lama tak dengar perkataan tu... Sure mak ko cakap kulit ko cantik... MEMANG PUN!!!

    ReplyDelete
  4. Mak aku nak kulit aku putiH gebusss..masalah aku suka nude..natural..jd dia selalulah suruh tepek krim itulah..inilah..aku diamkan aje..tp masa aku lk JB.ramai yg ckp aku pucat..kekadang aku rasa faktor warna tudung n persekitaran pon blh reflect pd muka kita kan...apapun aku sayang mak aku..dia bebel sbb muka aku pucat pun aku suka..sbb aku tau dia sayang aku..hehe

    ReplyDelete
  5. yang penting ko pada aku kepuasan diri sendiri..kalo ko rasa kulit ko mmg k..tak yah nak ikut cakap orang coz kita lagi tahu diri kita... of coz semua org sayang mak diaorang... kasih sayang yang tak akan putus... semoga ko dan famili bahagia forever...

    ReplyDelete