Tuesday 30 October 2012

GARAM BULUH OR BAMBOO SALT

Garam Buluh Vs Garam Biasa

Kali ni I nak share produk lain iaitu Garam Buluh atau Bamboo Salt. Garam ni bukannya datang dari pokok buluh tapi berasal dari laut yang diambil dari Pulau YanPing yang terletak di Pantai Barat Korea. Yang menjadikannya panggilan buluh kerana garam ini akan dimasukkan kedalam buluh yang terpilih.Garam ini akan dibakar dengan pokok pine sehingga menjadi serbuk. Proses ini akan menghasilkan ketulan garam. Ia juga akan membuang bahan logam dan kotoran yang dineutralkan. Kandungan buluh dan pokok pine akan bercampur bersama garam yang telah diproses yang menambahkan lagi kandugan organik yang diperlukan oleh badan seperti magnesium, kalsium, kalium, kuprum, ferum dan zink.


Mesti orang tanya apa beza Garam Buluh dengan garam biasa?. Garam Buluh ini dihasilkan secara organik manakala garam biasa kebanyakkannya dihasilkan melalui proses kimia yang boleh memudaratkan badan untuk jangkamasa panjang. Kandungan natrium dalam garam biasa adalah tinggi dan tidak elok untuk mereka yang mengidap penyakit darah tinggi. Kandungan mineral dalam Garam Buluh boleh memperbaiki kesihatan badan dan tidak memberi kesan kepada tekanan darah disamping sesuai untuk kanak-kanak.

Antara kebaikan Garam Buluh ini adalah:

    1. Menyingkirkan toksin dalam badan misalnya (logam berat, bahan kimia, bakteria, bahan buangan metabolisme, keracunan asid, radikal bebas).
    2. Menguatkan peristalsis saluran usus, menyingkirkan najis yang lama terkumpul dalam usus.
    3. Membekalkan bahan mineral dan elemen surih kepada badan manusia.
    4. Menyelaras fungsi badan supaya sistem badan dapat beroperasi secara normal.
    5. Menyelaras keseimbangan pH badan, mengembalikan susuk badan yang beralkali lemah.
    6. Meningkatkan daya pemulihan badan.
Cara pengambilan Garam Buluh ni mudah iaitu dengan mencampurkan dengan miniuman atau dicampurkan dengan masakan. Kita lihat asal garam buluh dan testimoni dibawah anda akan tahu khasiatnya:
 Cara Proses Garam Buluh



Just click untuk view testimoni dari pengguna Garam Buluh



 Dari testimoni yang diberikan diatas anda boleh lihat kebersanan Garam Buluh ini memang untuk menjaga kesihatan. Cukup sesuai untuk mereka yang mementingkan kesihatan dan hidup yang lebih sihat. Bagi anda yang berminat untuk mencuba jangan segan untuk hubungi I pada bila-bila masa. Semoga dapat membantu mengembalikan kesegaran dan kesihatan pada tubuh badan. InsyaAllah.
I offer kat u all.. sesiapa yang nak cuba...dan mesej or Pm or call 3 terawal.. I will give sample garam buluh ni...   so apa lagi.. FREE Maa...
azlin safena 0167982879
 or 
azlin.azihar@gmail.com

No comments:

Post a Comment